HTML

Bemutatkozás

Kik is vagyunk?
A Sósvertike honlapjának létrehozásán dolgozó civilek közössége...
Tovább»

Kommentek

  • gabeki: www.youtube.com/watch?v=gEPTQr6XxEw (2012.05.30. 14:02) Vertike a levegőből
  • gabeki: <iframe width="420" height="315" src="http://www.youtube.com/embed/gEPTQr6XxEw?rel=0" framebord... (2012.05.30. 14:01) Vertike a levegőből
  • ewco: Sziasztok fiúk,lányok!!!Az a nagy helyzet hogy én is szerepelek a képregénybe,a Balogh Jánososba,é... (2010.07.08. 19:50) Interjúk
  • ewco: Az én öcsém a legvagányabb!!!!Az Imi (2010.07.08. 09:11) Interjúk
  • Heltai János: @Tahin Ágnes: Kedves Ági (és többiek)! Hadd kezdjem azzal, hogy az alapítvány esetleges segítségét... (2010.06.09. 21:07) 26-ig
  • Utolsó 20

2009.11.02. 20:18 toldizs

Már várom a nyári Vertikézést

A falu:
Teljesen más volt, mint amire számítottam…én, aki sosem jártam még ilyen helyen, a média alapján tökéletesen rosszul képzeltem el a falut. Azt hittem, hogy teljesen lerobbant házak, elhanyagolt utcák és közterületek és iskolába sem járó gyerekek fognak fogadni Vertikén. Ehelyett: egy "ápolt", rendben tartott falut, kedves embereket és iskolába járó kicsiket és idősebb diákokat ismerhettem meg.

 

A helyiek:

A három nap alatt a találkozóknál és az alprojektek végrehajtása alatt sikerült szinte az összes korosztályt többé-kevésbé megismernem.

Talán a legnagyobb változást a "kicsik" körében lehetett tapasztalni. Ők tudtak a legjobban feloldódni és a programoknak köszönhetően talán ők is élvezték leginkább a látogatásunkat.

De az idősebb fiatalok is a végére már kezdték élvezni a dolgot, ez részben annak tudható be, hogy kezdték megérteni a céljainkat, részben pedig annak, hogy látták ha nem is a "tiszta logikát", de a szórakozás lehetőségét bennünk. 

Nekik sikerült három napra egy kicsit megváltoztatni a mindennapjaikat.

 

Szegénység:

Tény, hogy a falu és a lakói szegénységben élnek. DE! Csupán 3 embertől hallottam a "bajnokok" után kutatva, hogy milyen szegénység van. És ez nagyon érdekes. A biciklis-projektnél sokaktól megkérdeztük, hogy szeretik-e a biciklijüket, azt amin nincs fék, recseg a lánc és nem működik a váltó…a válaszuk az egyértelmű igen volt.

 

Problémák:

Szerintem az egyik legfontosabb probléma (aminek természetesen köze van a szegénységhez) az a templom állapota. Ugyanis jelenleg csak évente 1x gyűlnek ott össze a lakók. 

Ugyancsak a bajnokok után kutatva derült ki az, hogy nagyon sokan csak minimálisan járnak, sétálnak, ismerkednek a faluban. Valaki emiatt nem tudott felelni a kérdéseinkre. Tehát szerintem nagyon sokat számítana az a templom…össze hozná a falut. 

 

Összességében:

Nagyon élveztem én is, ugyanúgy mint szerintem mindenki a "csapatban". Nagyon jó volt látni, megismerni a vidám kisgyerekeket, az egyre jobban érdeklődő nagyobbakat és a sokszínű felnőtteket. Lehet, hogy most mi csak 3 napjukat tettük színesebbé (bár azon vagyunk, hogy a honlappal egy nagyobb, hosszabb, kiterjedtebb változást érjünk el), de ők szerintem sokunk teljes gondolkodásmódját formálták át. 

Jó lett volna még maradni :) 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

P.S.: A képek túlnyomó részén mosolyognak...ez azért jó dolog.

komment

Címkék: élménybeszámoló


süti beállítások módosítása